Minke Booij (29-04-2016)

Naast een aantal interessante inzichten in de huidige samenwerking binnen de topsport in z'n algemeenheid, en het (vrouwen)voetbal in het bijzonder, had Minke Booij (manager vrouwenvoetbal KNVB) nog een aantal waardevolle tips en adviezen voor Stichting WIN-WIN. Zo adviseert Minke o.a. om als stichting in het begin vooral relatief kleinere zaken op te pakken en concrete acties te ondernemen. Neem initiatief en kom met concrete plannen en oplossingen. Houd e.e.a. behapbaar, zorg dat het niet te groot wordt en maak keuzes. Richt je bijv. op een aantal projecten en laat concrete resultaten zien. Dat is belangrijk binnen de sportsector.

Netwerk

Bij het opbouwen van een netwerk is het vooral van belang om dit gericht te doen: weet bij wie je daadwerkelijk moet zijn. Het is belangrijker dat je de juiste mensen kent dan veel mensen, zodat de mensen uit jouw netwerk jou ook serieus nemen. Daarnaast zou het opstellen van een overzicht omtrent het totale sportlandschap in Nederland een meerwaarde kunnen bieden, zeker als je als een soort 'doorgeefluik/verbinder' wilt optreden. Of richt je op bepaalde thema's zoals het ondersteunen van sporters, realiseren van geschikte accommodaties of het opstellen van beleids- en visiestukken.

1 view0 comments